Cara Paling Kreatif Ambil Gambar Passport


Ini memang kreatif habaq hang. Bagi yang tak ada masa atau malas nak keluar duit pergi tangkap gambar, buat gambar pasport kat kedai gambar... boleh la guna teknik ini.

Caranya senang je.. semudah..... abc 123, cuma pakai baju formal, siap dengan tie, lepas tu baring kat atas tilam, akhir sekali suruh la kawan ambil gambar dari atas sambil kankang. Hahaha. Kalau hang tu perempuan suruh la kawan perempuan yang ambilkan ok. Kalau tak tak pasal-pasal lain pulak jadinya.

Pakai teknik ni tak payah nak runsing-runsing pasal warna belakang gambar. Kalau nak warna putih, letak cadar warna putih. Kalau nak biru, letak cadar warna biru. Kalau nak warna warni, letak cadar warna-warni. Yang paling penting nak nampak formal macam dalam gambar kat bawah ni.

Mudah dan senangkan. Pakai telefon pun boleh jugak, jom kita selfie.. hahaha...

Dah siap. Hasilnya...


Mesti ada yang komen pasal kenapa tak gantung je kat ampaian, kenapa tak angkat je tilam tu atau pun sebagainya.. tak salah pun, cuma admin rasa nie cara paling cool.. kalau gantung kain tu, mesti akan berkedut2 dan perlukan pencahayaan.. sama juga kalau angkat tilam tu kan, nanti tak pasal2 tilam tu hempap cheq... sekadar perkongsian.. Memang la boleh gantung cadar kat dinding,mmg la boleh tegakkan tilam tu kat dinding. Tp kan susah nak kene angkat tilam , bukak cadar bagai. Haha....terpulang kepada anda untuk bagi pendapat...

p/s: Edit pakai Photoshop sikit untuk hilang bayang2 dan jeragat.

Rujukan: Faceblogisra

Share on Google Plus

About Rakan Siber

Rakan Siber (R.C.) ditubuhkan untuk berkongsi impian dan minat yang sama terhadap teknologi semasa seperti komputer dan gadget. Kami berkongsi tip-tip untuk menolong menyelesaikan masalah disamping berita baharu dalam kalangan ahli komuniti ini.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

1 comments :

Isra said...

Kreatif habaq Hang..