CIRI-CIRI SEBENAR CELCOM 1 MALAYSIA - BUKAN VERSI HACK!

Simkad ini merupakan sim card yang dikeluarkan untuk kegunaan semua orang. Difahamkan simkad ini dikeluarkan untuk semua golongan dan khususnya untuk semua yang tinggal di kawasan pantai timur. Tetapi sudah merebak ke seluruh Malaysia. Dengan hanya 1 simkad anda boleh call + sms + data (internet), pelan hebat untuk semua. Cuma bayar RM25 sebulan dan dapatkan UNLIMITED QOUTA. Maksud UNLIMITED QOUTA ialah anda masih BOLEH GUNA DATA walaupun sudah melebihi 1GB, cuma speed maintain laju atau tidak itu bergantung pada rangkaian dan terma CELCOM sendiri (kebiasaannya menjadi slow la).



Simkad ini tidak lagi diusik/digodam/bukan speed spt unifi spt dijual di media-media sosial. 
<< Pure/tulen/asli dari center Celcom >>

* SUPPORT 3G speed 64kb - 1.5mbps.
* SUPPORT 4G speed 2mbps - 50mbps.
* Simkad PREPAID TOPUP ( bukan postpaid ).
* INTERNET RM25 SEBULAN.
* Boleh guna pada HANDPHONE, MODEM DAN IPAD.
* Boleh SMS CALL DAN INTERNET.
* Automatik TERMINATED (40 hari tidak top up selepas expired).

Ciri-ciri lain dinyatakan:
  • Dijamin simkad anda dapat adalah PELAN 1MALAYSIA ( Dail *124# utk semak ).
  • Dijamin ini adalah pelan internet bulanan paling murah celcom.
  • Dijamin boleh gunakan lebih daripada 1Gb.
  • Dijamin ini adalah pakej call & sms paling murah ( 1000 sms & 1000 minit - RM1 ).
  • Topup RM25 atau lebih & SMS " 1MONTH" hantar ke 28882 untuk aktifkan plan internet RM25.
Selepas membeli sim tersebut, sila semak baki kredit (Dail *124#) untuk melihat pelan simkad anda. Elakkan ditipu penjual.

Jika anda bayar RM50 – RM80 untuk beli simkad 1Malaysia tapi dapat cip 032 (32k). Maksudnya Anda memang sudah tertipu sebenarnya . Pastikan SIMKAD 4G yang ANDA BELI ada tulisan (3G PREPAID).
Celcom Prepaid 3G bermaksud Simkad tersebut menyokong coverage 3G dan 4G. Jangan lupa Pastikan SIMKAD 4G Anda Ada KOD 064. KOD 064 pada permulaan kerana KOD 064 bermaksud simkad tersebut adalah menggunakan cip 64k. Jika dail *124# memang kedua-dua sim ni sama pakej 1 Malaysia . Diharapkan dengan gambar dan penjelasan ini anda dapat bezakan yang mana simkad celcom original support 4G LTE atau tak support 4G. 

Harga simkad & kadar kelajuan atau kuota pelan Celcom 1 Malaysia mungkin berubah-ubah. Untuk maklumat lengkap, sila hubungi Celcom Customer Service atau wakil penjual simkad.

Share on Google Plus

About Unknown

Rakan Siber (R.C.) ditubuhkan untuk berkongsi impian dan minat yang sama terhadap teknologi semasa seperti komputer dan gadget. Kami berkongsi tip-tip untuk menolong menyelesaikan masalah disamping berita baharu dalam kalangan ahli komuniti ini.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :