Customize folder Windows dengan warna yang berbeza

Hanya ikut dua langkah mudah yang diberikan di bawah untuk menyesuaikan warna folder anda: 


Langkah 1: 
Pertama sekali Muat turun dan pasang perisian FolderColorizer itu. Ia telah diuji dan bebas virus 100%. Anda boleh memuat turun disini

Langkah 2: 
Sekarang selepas memasang perisian, hanya klik kanan pada tetikus anda pada mana-mana folder yang anda mahu menukarkan warnanya. Disini, anda akan melihat satu pilihan baru dalam menu konteks iaitu Colorize!. Kini hanya pergi ke pilihan itu dan satu submenu akan muncul. Sekarang memilih mana-mana warna yang anda ingin gunakan untuk folder ini. 


Walaupun ia adalah satu perisian percuma untuk semua orang menggunakannya tetapi semasa anda menggunakan perisian ini untuk kali pertama, ia hanya akan meminta id e-mel anda untuk pengaktifan perisian ini. Tetapi tidak perlu bimbang kerana anda tidak perlu mengesahkan pengaktifan dengan log masuk ke akaun e mel anda. 

Sumber: smarttricks
Share on Google Plus

About Unknown

Rakan Siber (R.C.) ditubuhkan untuk berkongsi impian dan minat yang sama terhadap teknologi semasa seperti komputer dan gadget. Kami berkongsi tip-tip untuk menolong menyelesaikan masalah disamping berita baharu dalam kalangan ahli komuniti ini.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :