Cara sembunyi partition hard disc (local disc) dalam Windows 8.1/8/7/XP


Langkah 1 : Pergi ke 'run' (Win+ R) . Taip diskpart.Capture25Langkah 2 : Taip list volume.Capture203Anda akan melihat senarai 'drive' atau 'partition' seperti windows 8 (C:). pcSekarang Drives Local Disk (H) and (K) tiada fail didalamnya. Jadi drive H drive akan disembunyikan. Langkah 3 : Taip select volume h. volumehLangkah 4 : Sekarang drive h telah dipilih. Untuk menyembunyikannya remove letter h. h removesSelesai! Sekarang semak partition yang ada sembunyikan di My Computer/This PC.resCara untuk mengembalikan semula drive yang disembunyikan: Ikuti langkah 1 dan 2 seperti dinyatakan sebelum ini. Selepas itu taip assign letter h.restore
Nota: Walaupun drive atau partition tersebut disembunyikan, anda boleh mengaksesnya melalui Run. Caranya dengan pergi ke Win + R and dan taip h.
gr
Share on Google Plus

About Unknown

Rakan Siber (R.C.) ditubuhkan untuk berkongsi impian dan minat yang sama terhadap teknologi semasa seperti komputer dan gadget. Kami berkongsi tip-tip untuk menolong menyelesaikan masalah disamping berita baharu dalam kalangan ahli komuniti ini.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :