Tema desktop Tersembunyi dalam Windows 7


Windows 7 secara default hanya mempunyai beberapa tema yang disediakan untuk penggunanya. Pengguna sebenarnya boleh mendapatkan tema-tema tambahan yang tersembunyi untuk Windows 7. 

Tema-tema tertentu ini hanya bagi negara-negara seperti Australia, Kanada, Great Britain, Amerika Syarikat dan Afrika Selatan. Tema ini boleh didedahkan (sebelum ini tersembunyi) untuk anda mendapatkan lebih banyak pilihan dan boleh digunakan dengan mengikuti langkah-langkah berikut:-
  1. Buka 'Windows Explorer' dan klik 'Organize'.
  2. Pilih 'Folder' dan 'Search Options' dan navigasi ke 'View tab'.
  3.  Pilih 'Show hiddden files', 'folder' dan 'drivers' dan buang tanda 'Hide protected operating system files'    (Disyorkan). Klik 'Yes', jika perlu pengesahan.
  4. Klik OK dan sekarang pergi ke folder: 'Windows \ Globalisasi \ MCT'
  5. Terdapat lima folder di sini dengan nama dengan format 'MCT-XX' (di mana XX adalah AU, CA, GB,      Amerika Syarikat, atau ZA) yang mewakili tetapan globalisasi bagi setiap wilayah. Pergi ke folder yang anda mahu mengaktifkan temanya.
    (Perhatikan bahawa wilayah AU, CA dan ZA mempunyai tema yang sama).
  6. Buka folder Tema di dalam folder yang dipilih.
  7. Double klik pada 'XX.theme file' untuk menggunakan tema untuk sistem desktop Windows 7. Setelah tema diaktifkan, tema akan disediakan dan disimpan ke dalam pilihan 'Personalisasi', jadi pengguna boleh memilih tema ini secara langsung daripada tetapan peribadi.
  8. Sekarang pergi ke Folder Option untuk kembali ke 5 langkah pertama untuk menyembunyikan semula fail-fail sistem yang tersembunyi dan dilindungi.
Share on Google Plus

About Unknown

Rakan Siber (R.C.) ditubuhkan untuk berkongsi impian dan minat yang sama terhadap teknologi semasa seperti komputer dan gadget. Kami berkongsi tip-tip untuk menolong menyelesaikan masalah disamping berita baharu dalam kalangan ahli komuniti ini.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :