Tanda biru pada Whatsapp - Mesej anda telah dibaca


KUALA LUMPUR: Aplikasi WhatsApp memperkenalkan tanda semak (✓) berwarna biru pada Khamis menandakan mesej yang dihantar telah dibaca. Menurut Pasukan Sokongan aplikasi tersebut, isyarat baru itu adalah bagi menghapuskan sepenuhnya kekeliruan 600 juta penggunanya.


Tanda semak yang baharu ini turut menerima reaksi pelbagai dan mula diperkatakan di media sosial. Ada di antaranya merasakan bahawa penerima yang tidak mahu membalas mesej kini tidak boleh menggunakan alasan bahawa mesej yang dihantar ‘tidak sampai’.



Ada juga yang tidak senang dengan kemaskini terbaru aplikasi tersebut kerana ia dikatakan mengganggu privasi pengguna. Tanda semak pertama pada Whatsapp menandakan mesej telah dihantar, manakala tanda semak kedua menandakan mesej sudah diterima.




Apabila kedua-dua tanda semak tersebut bertukar warna kepada biru, ia menandakan mesej telah dibaca. Pengguna juga boleh memeriksa sesiapa yang sudah membaca mesej yang dihantar dalam mesej berkumpulan di WhatsApp.


Sumber: astroawani

Share on Google Plus

About Unknown

Rakan Siber (R.C.) ditubuhkan untuk berkongsi impian dan minat yang sama terhadap teknologi semasa seperti komputer dan gadget. Kami berkongsi tip-tip untuk menolong menyelesaikan masalah disamping berita baharu dalam kalangan ahli komuniti ini.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments :